August 08, 2015

The Breath of the Valley

Monument Valley

The first picture that I want to tell you about is from 2010, a photo that I took during my second trip to the US, when I used a Nikon D3000, my first SLR.
The picture itself isn't perfect but this place has an important part in my heart, it is one of those places where I'd go back every year to breathe silence, beauty and spirituality. Usually I never return to the same place (in the World there are so many wonders to see!), but this is one of those rare cases where I wanted to return. The first time was in 2008 (and I took the pictures just with a compact and a glorious Nokia... =)).
Of course this masterpiece of nature needs no introduction, it was a protagonist in countless movies, especially westerns. This is the mythic Monument Valley and it's located in Arizona, near the border with Utah. It's a place that should be experienced, not just looked at. Sit on one of those ferrous rocks and listen the sound of the wind through the valley. Breathe deeply. And remember that this isn't a tourist attraction but a sacred place for the Navajo people that inhabit these lands since centuries. For this reason, I suggest you to ask to one Navajo what this place means to them, perhaps while you're participating in a horseback tour. I guarantee you that their story will surprise you. Do not come here as tourists, come here as travelers looking for experiences and come here alone, or with a few dear people with you; stop at least one night to watch the stars, observe this wonder from dawn to dusk to get all the colors and don't just see it from above, but explore it with a Navajo company. And you will return here like I've done...

Now tell me your experience in the Monument Valley or tell me what this picture rises in yourself...


La prima immagine di cui voglio raccontarvi appartiene al 2010, foto che ho scattato durante il mio secondo viaggio negli Stati Uniti, quando ancora usavo una Nikon D3000, la mia prima reflex. 
La foto in sé non è perfetta ma questo luogo occupa un posto importante nel mio cuore, uno di quei luoghi in cui se potessi tornerei ogni anno per respirare silenzio, bellezza e spiritualità. Di solito ho la tendenza a non ritornare mai nello stesso posto (nel mondo ci sono così tante meraviglie da vedere!), ma questo è uno di quei rari casi in cui sono voluta ritornare. La prima volta è stata infatti nel 2008 (e lì le foto le avevo scattate rusticamente con una compatta e un glorioso Nokia... =) ).
Ovviamente quest'opera d'arte della natura non ha bisogno di presentazioni visto che è stata la protagonista di innumerevoli film, soprattutto western. Si tratta della mitica Monument Valley e si trova in Arizona, in prossimità del confine con lo Utah. E' un luogo che va vissuto, non semplicemente guardato. Sedetevi su una di quelle rocce ferrose e ascoltate il rumore del vento che si incanala nella valle. Respirate profondamente. E ricordate che questa non è un'attrazione turistica ma un luogo sacro per il popolo Navajo che abita queste terre da secoli. A questo proposito vi consiglio caldamente di chiedere ad un Navajo che cosa rappresenta per loro questo posto, magari mentre state partecipando ad un tour a cavallo. Vi garantisco che la loro storia vi sorprenderà. Non venite qua da turisti, venite qua da viaggiatori in cerca di esperienze e magari venite da soli, o con poche care persone al vostro fianco; fermatevi almeno una notte per guardare le stelle, osservate questa meraviglia dall'alba al tramonto cogliendo tutte le sfumature dei colori e non limitatevi a vederla dall'alto, ma esploratela in compagnia dei Navajo. E anche voi un giorno ritornerete come me... 

Ora raccontatemi voi la vostra esperienza nella Monument Valley o cosa questa immagine vi ha trasmesso...

Some other pictures of Monument Valley.
For buy Print Art contact me here: photo@chiarasalvadori.com.
Picture available on Getty Images.



Vuoi fare un viaggio negli Stati Uniti? Contattami su CartOrange!


No comments:

Post a Comment

Explore with my pics and tell me your story...